Terms of service
1. Identiteit van de ondernemer
Dries Unique
Heiken 99
2920 Kalmthout
dries.unique@outlook.com
BE 0772.512.750
2. Prijzen en betaal opties
*Alle prijzen zijn uitgedrukt in Euro en inclusief btw.
*Wij behouden het recht om bij fouten in prijspublicaties alsnog de juiste prijs in rekening te brengen zonder verdere compensatie.
*Betaling kan uitsluitend plaatsvinden via onze betaal opties op de webshop Dries Unique
*Een bestelling wordt uitgeleverd als de betaling door ons is ontvangen en het artikel op voorraad is.
*Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
*In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
*De consument wordt wel gevraagd de verzendkosten te laste te nemen. In voorkomend geval zal het bedrag vooraf aan de consument worden meegedeeld. In geval van uitvoering van het herroepingsrecht, kan deze kost niet teruggevraagd worden.
*De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
3. Bestelling en overeenkomst
*De volledige koopsom wordt altijd meteen in de webwinkel voldaan.
*Er is sprake van een overeenkomst op het moment dat wij een bestelbevestiging verzenden. Deze wordt verstuurd nadat wij een volledig ingevuld bestelformulier van u hebben ontvangen. De bestelling is niet geldig als wij uw vaste woon- of verblijfplaats niet eenduidig kunnen vaststellen.
*Wij kunnen in individuele gevallen zonder nadere motivatie een bestelling weigeren of aanvullende voorwaarden stellen.
4. Cadeaubonnen
*De cadeaubonnen kunnen alleen ingewisseld worden tegen goederen of diensten aangeboden door Dries Unique.
5. Levering, verzendkosten en uitvoering
*De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
*Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
*De op de website vermelde levertijden zijn indicatief en vastgesteld op basis van aanwezige voorraden en levering in Belgie. Een opgegeven levertijd is dan ook nimmer een fatale termijn. In de regel kan een zending na 3 werkdag worden verzonden als deze op voorraad in de webshop is.
*Bestellingen worden alleen verzonden via Bpost.
Tarieven verzending:
-Bpost België naar adres (0-10kg): 6,65€
-Bpost België naar afhaalpunt (0-10kg): 5,95€
-Bpost naar Nederland naar adres (0-2kg): 10,50€
-Bpost naar Frankrijk naar adres (0-2kg): 14,60€
-Bpost naar Duitsland naar adres (0-2kg): 11,30€
*Als geldig afleveradres geldt het laatst bij ons bekende adres. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade die u mocht lijden doordat de levering niet op uw werkelijke adres heeft plaatsgevonden na bijv. een verhuizing.
*Dries Unique is niet aansprakelijk bij verlies/diefstal door toedoen van de verzendmaatschappij / derden .
6. Betaling
*Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen onmiddellijk te worden voldaan.
*De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
*Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de jaarlijkse rente aan 10% verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal 10% van het openstaande bedrag, met een minimum van 40 euro. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
7. Herroepingsplicht (retourneren)
*Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
*Tijdens de herroepingstermijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het goed en de verpakking.Verpakkingen die geopend/beschadigd zijn en/of waar de verzegeling van verbroken is kunnen niet geretourneerd worden. Artikelen aangekocht in de solden kunnen ook niet geretourneerd worden.
*Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
*Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
*De consument dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop het besluit de overeenkomst te herroepen werd medegedeeld, aan de ondernemer terug te zenden of te overhandigen. De consument is op tijd als deze de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De consument zal de kosten van het terugzenden van de goederen voor haar rekening nemen.
*De consument is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
*Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade veroorzaakt door overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan:
sabotage, boycot, staking, bezetting, blokkade, ziekte van personeel van verkoper, tekortschieten van toeleveranciers en/of transporteurs van verkoper, maatregelen van de overheid (een buitenlandse overheid daaronder begrepen) zoals een vervoers-, import-, of productieverbod, natuurrampen, slecht weer, blikseminslag, brand, explosie en uitstroming van gevaarlijke stoffen of gassen.
9. Klachtplicht
*Koper is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct te melden aan verkoper. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat verkoper in staat is hierop adequaat te reageren.
*Is een klacht gegrond, dan is verkoper gehouden het goed te herstellen en eventueel te vervangen.
10. Klachtenregeling
*De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
*Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
*Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
*Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
11. Geschillen
*Bij een geschil dienen beide partijen zich tot het uiterste in te spannen om in onderling overleg tot een oplossing te komen. Wij behouden nietemin het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.
Wanneer u een bestelling plaatst gaat u ook akkoord met ons privacybeleid .